az MI TELEVÍZIÓ vitaműsorai - veszélyes-e az AI és a gépi tanulás? - számítógép, laptop, okoseszközök

MESTERSÉGES INTELLIGENCIA

MESTERSÉGES INTELLIGENCIA

Varrógép és esernyő véletlen találkozása Vénusszal

Seo-Web

venusz_11.jpg

venusz_1.jpg

venusz_2.jpg

Készíthetők-e AI-val egységes stílusú képek?

A cél egy ingyenes AI-képgenerátor tesztelése volt, illetve inkább annak eldöntése, vajon egy ijen

MI-alapú képalkotó program segítségével lehet-e egységes stílusú (színek,  megjelenített elemek, összbenyomás...) képsorozatot alkotni.

A promt szöveg sarkaltos része a szürrealizmus Lautréamont-i meghatározása volt: SZÉP, MINT A VARRÓGÉP ÉS AZ ESERNYŐ VÉLETLEN TALÁLKOZÁSA A BONCASZTALON. A szép fogalmának megjelenítéséhez a VÉNUSZ szót (mint a szépségistennő nevét) adtam meg.

Sajnos épp a szürreálisták stílusát sikerült legkevéssé megidézni (ezt hiába írtam az utasításba), a program ehejett inkább a fantasy-filmek képi világához terelte az eredményt (ebből nem kértem), illetve a konkrét tárgyakat (varrógép, esernyő) igyekvésem ellenére túlságosan realisztikusan jelenítette meg.

Hosszas próbálkozásokkal, sok variációt elvetve végül azért ijen-ojan utasításokkal elkészült a minsorozat, amejnek néhány darabját (a fentieket) elfogadhatónak ítéltem. Nem igazán nagy dobások ezek, de az egységesítő lehetőség bemutatására megfelelnek: a színvilág, a kompozíció, a megjelenítés mijensége egybecsatolja őket.

Ezzel talán bebizonyosodott, hogy ingyenes online képalkotó MI-eszközök használatakor

eléggé komplex prompt szöveg kimunkálásával el lehet érni, ne egymástól merőben eltérő stílusú, hanem látványukban bizonyos fokú egységességet mutató képek szülessenek.

Ezzel megelégedvén aztán visszapörgettem a közbülsőeket, honnan is jutottam ide, honnan indultam.

Nem kis meglepetéssel kellett belátnom, hogy valamiféle esztétikai értéket mégsem a sorozat képez, hanem sokkal inkább a legelső kép, amejnél utasításként csupán néhány stílusjegy (pl. "film noir") mellett csak maga a varrógépes definíció és szerzőjének neve volt megadva.

varrogep.jpg

Mindezekkel együtt ezt a mesterségesintelligencia-eszközt eléggé nehézkesnek találtam. Képeim javát én egy másik alkalmazással generáltatom. Lám, utóbbinak nem okozott gondot, hogy hozza a szürrealizmust:

varrogep-esenyo-boncasztal.jpg

Balla D. Károj

Képeim nem-kereskedelmi  céllal a forrás és nevem megadása mellett szabadon felhasználhatók.

süti beállítások módosítása